Retourneren

Je mag je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst aan ons retourneren. Je mag een artikel passen en bekijken zoals je dat in een winkel zou doen. Zorg ervoor dat een artikel echt nieuw blijft en niet onnodig verkreukeld. Wij nemen alleen geretourneerde artikelen terug als de kleding niet gedragen is en de originele kaartjes nog aan het artikel bevestigd zijn. De kosten voor een retourzending zijn voor eigen rekening. 

Retour aanmelden

1. Meld je retour aan
Klik op de onderstaande gele button: Nieuwe retour aanmelden. Vervolgens kom je in ons online retourportaal.

Nieuwe retour aanmelden

Vul vervolgens je postcode in en het bestel/ordernummer van de bestelling.

Voorbeeld:

  • Postcode: 1234 AB
  • Ordernummer: ssnl-000001234

2. Producten selecteren
Selecteer de producten die je wilt retourneren en geef vervolgens de reden van retourneren op. Klik na het kiezen van een retourreden op Product(en) retourneren. 

3. Selectie bevestigen
Bevestig de gekozen selectie. Je krijgt nu het productoverzicht te zien of het klopt. Indien het juist is klik dan nogmaals op Bevestig selectie. 

4. Vervoerder kiezen en betalen
Kies vervolgens met welke vervoerder jij jouw producten wilt retourneren en voldoe het bedrag van de retourkosten online. Na betaling ontvang je een retourlabel. 

5. Pak je retour in
Doe de artikelen die je terug wilt sturen terug in hun originele verpakking en in de bezorgzak. Doe dit zorgvuldig en het liefst in z'n geheel in de originele bezorgzak. De artikelen graag wel apart in de originele artikelzakken. Voeg vervolgens de originele factuur/orderbevestiging die bij het geleverd pakket zit of een kopie toe aan de retourzending. Ook mag het Retourvignet, indien deze aanwezig is op één van je artikelen, niet verwijderd zijn van het artikel en willen wij je vragen om het bijbehorende gele Retourvignet boekje mee retour te sturen met het pakket. Plak vervolgens het retourlabel dat je per mail hebt ontvangen op de zak/doos.

Let op! Vouw de kleren zorgvuldig op en zorg ervoor dat ze niet onnodig kunnen verkreukelen tijdens de retourzending. Daarnaast willen wij je vragen om de ritsen en knopen te sluiten.

6. Overhandig je retour
Lever je retour in bij het lokale servicepunt. Je ontvangt een bewijs met je track & trace-code. Bewaar je verzendbewijs goed!

7. Je geld terug binnen 14 dagen
Nadat we jouw retour ontvangen en gecontroleerd hebben, storten we bij goedkeuring van de retour binnen een week je geld terug. Maak je gebruik van Achteraf betalen? Dan verrekenen we het retourbedrag op je factuur. Eventuele betaalde verzendkosten betalen wij ook aan je terug (alleen als je alle artikelen retour stuurt). De verzendkosten voor het retourneren van een item zijn voor uw eigen rekening.

Is je aankoop niet helemaal wat je er van verwacht had of is de maat niet juist? Geen probleem, je kan je bestelling eenvoudig aan ons retourneren. Je mag een artikel passen en bekijken zoals je dat in een winkel zou doen, maar er zijn wel een aantal spelregels. 

Goed om te weten

  • Je hebt 14 dagen bedenktijd na ontvangst van je bestelling om je retour aan te melden. 
    Ben je te laat? Dan wordt je order niet meer gevonden in het portaal. Neem dan altijd eerst contact met ons zodat we kunnen kijken welke mogelijkheden er zijn.
  • Na het online aanmelden heb je vervolgens nog 14 dagen om de retour af te geven bij de post. Lever je het pakket na de 14 dagen in, dan kunnen wij je retour helaas niet meer behandelen. Hoe eerder je jouw retour aanmeld en opstuurt, hoe eerder deze ook verwerkt is en je je geld terug ontvangt. 
  • Vrijwel alle bovenkleding en broeken zijn bij levering voorzien van een groot geel retourvignet. Verwijder deze pas als je besluit het artikel te houden! Als dit vignet er af is, kunnen wij het product op geen enkele manier meer retournemen.
  • Retourneren is op eigen risico en eigen kosten.
  • Retourneer je een deel van je bestelling, dan storten we alleen het bedrag terug van de geretourneerde artikelen terug en dus niet overige kosten als verzendkosten.
  • Heb je een verkeerd of beschadigd artikel ontvangen, neem dan altijd z.s.m. contact met ons op en stuur daarbij foto’s mee van het product en de labels waarop wij kunnen zien om welk artikel/defect het gaat.
  • Het is ook mogelijk om je retour af te geven in onze winkel in Heerenveen.


Stappenplan:

  1. Controleer je artikelen
    Is de retourtermijn van 14 dagen na ontvangst niet verstreken

     Zit het gele retourlabel (in geval van bovenkleding en broeken) en alle prijskaartjes er nog aan

     Is het artikel ongedragen en dus niet vies, beschadigd of gekreukt

  2. Meld je retour online aan  
    Vul in het portaal je eigen postcode en het volledige ordernummer in (inclusief de letters) waarnaar je de retour kunt starten. Je kunt ervoor kiezen om via het portaal een DPD verzendlabel te kopen. Kies je hiervoor, print dan het verzendlabel. Deze kan je gelijk downloaden en krijg je ook toegestuurd via de mail (controleer of je emailadres klopt en ook eventueel je spam mail) . 
    Je kunt er ook voor kiezen om zelf, buiten het portaal om, een andere vervoerder te kiezen. Wij adviseren altijd om het pakket verzekerd te versturen, bij het DPD label via het portaal is je pakket verzekerd tot €500,-.

  3. Pak je retour in

     Vouw de artikelen weer netjes en op sluit alle ritssluitingen en knopen. Vanwege de technische materialen is het belangrijk dat er niet ernstige vouwen en kreukels in komen, hierdoor kan het product beschadigen. 
    Verpak de artikelen de artikelen vervolgens weer in de originele verpakking en doe ze vervolgens in de verzendzak of doos. Een andere zak of doos is ook prima, zolang het maar stevig is zodat het onbeschadigd aankomt

     Heb je producten uit meerdere bestellingen die je wil retourneren, dan mag je deze gewoon in 1 pakket terugsturen

    Doe de bijgeleverde pakbon/orderbevestiging (of een kopie) in het pakket

    Plak het DPD verzendlabel op het pakket.

    Heb je gekozen om zelf via een andere vervoerder te verzenden, schrijf dan het retouradres op het pakket:
    Skistore Swing
    De Opslach 3
    8448 GV Heerenveen
    Nederland

  4. Versturen
    Geef je retour af bij een DPD pakketpunt of een door jou zelf gekozen vervoerder. 
    Het terugsturen van (een deel van) je bestelling is op eigen risico. Bewaar het afleverbewijs dus goed tot je pakket bij ons is aangekomen en verwerkt.
    Let op! Na het online aanmelden van je retour heb je 14 dagen de tijd om je pakket in te leveren bij de post. Lever je het pakket na de 14 dagen in, dan kunnen wij je retour helaas niet meer behandelen.

  5. Terugbetaling
    Je ontvangt een bevestiging per mail wanneer je retourzending is ontvangen en verwerkt. 
    Dit is doorgaans binnen enkele dagen nadat je bestelling bij ons afgeleverd is. Vervolgens zal binnen een week na bevestiging het geld teruggestort worden op de rekening waarmee je hebt betaald (bij creditkaart betalingen is dit meesta langer). Heb je gekozen voor achteraf betalen, dan zal dit aangepast worden op je  Klarna factuur. 
    Let op! Retourneer je een deel van je bestelling, dan storten we alleen het bedrag terug van de geretourneerde artikelen en dus niet overige kosten als verzendkosten.